onsdag 27 april 2011

Beeptest

Vilken kul kväll! För nån vecka sen så blev jag sugen på att köra Beeptestet igen. Det var flera år sedan och det kunde ju vara kul att testa igen. Sist jag körde testet kommer jag ihåg att jag tog helt slut och mådde riktigt illa men jag tycker det är kul att pressa sig.
Nu kändes det ju lite tråkigt att köra ett sånt här test själv så jag hörde runt på Facebook bland våra medlemmar på MOOVE om det var några som var sugna. Testet är ju lite mytomspunnet och de flesta har hört talas om det men kanske inte provat det så responsen var ganska bra. Klockan 19.00 på parkeringen utanför var det dags.

Uppslutningen var bättre än förväntad, gammal och ung, tjej och kille. Kul, kul! 9 tappra och förväntasfulla personer på startlinjen!

Ska bli kul det här!?
Testet går ut på att springa mellan två linjer med 20 meters mellanrum i takt till ett beep-ljud. Varje gång beepet kommer skall man ha hunnit till sträcket. Ju längre in i testet desto fortare går det mellan beepen. Resultatet mäts i klarade nivåer och sträckor.

Lätt i början, alla e med!
Vi inledde med att provspringa nivå ett för att känna lite på hur snabbt man egentligen måste springa. Det var allvarliga miner på linjen, nu var allt skojjande som bortblåst.

Publik! Nästa gång då står ni på startlinjen oxå!
Väl igång med det riktiga testet gjorde de flesta mycket bra ifrån sig. Första började droppa av vid nivå 4, men då hade hon 69 år på nacken oxå. Sen klev en efter en av på de olika nivåerna. Själv kände jag pressen att köra till sista man. De sista vändorna hade jag nog behövt lite draghjälp för att pressa mig lite till men jag sprang i alla fall solo en hel nivå till 12an. Vi kör i slutet på sommaren igen, då siktar jag på minst nivå 13!
Börjar kännas lite nu!

Bra jobb Jimmy!

Härligt Björn! En nivå till nästa gång!

Gött jobb Peo!

Ettt varv till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar