tisdag 12 april 2011

Jag orkar inte

Precis när jag sjunkit ner i soffan efter en lång arbetsdag igår surrar det till i mobilen. Josh.. och en bild! Nu hade han lyckats göra 300ingen under 15 minuter, 14.35! Jag hade ju kört ett riktigt bra intervallpass under dagen och var nöjd med det. Nu blev det till att ladda inför nästa styrkepass istället. Snacka om att få valuta för träningskompis. Inspiration och motivation! Nu fanns det inte en chans att jag skulle bomma 15 minutergränsen.
Sagt och gjort! Idag blåste jag på allt jag hade med mantrat "det är inte synd om mig, kör, kör, kör" och klockade av mig på 13.53! Mycket nöjd och heeelt slut! Nu hoppas jag verkligen inte att det kommer fler sms denna veckan med bättre tider. Jag orkar inte mer! De passen som är kvar denna veckan tänkte jag försöka maxa ut varje övning i sig och tillåta mig längre vila mellan övningarna för att se hur nära jag är på varje övning. Så nu håller jag tummarna för att min amerikanska vän inte får för sig att slå 13.53 (..förrän nästa vecka;-)).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar