tisdag 19 april 2011

Premiär!!

Äntligen var det dags för utomhuspremiären med löpning för min del. Det har blivit en held del timmar på löpbandet i vinter och jag har väntat länge på att snön skulle töa bort och att det skulle torka upp en del. Jag hade heller inte hittat nån ny sko för denna säsongen men det löste sig i helgen också. Jag har ju varit inne på en lättviktsdojja med lite mer löpkänsla än vad jag har haft tidigare. Nu hade dem ett erbjudande i helgen som var perfekt för mig. Jag fick tag på Nikes nya LunarFly för halva priset. Sånt e ju inte dumt!




Att köra 9km på asfalt som premiär är kanske inte det smartaste att göra. Men jag var ju så sugen! Hyfsat väder och jag skulle ju ändå till jobbet! Norrland visade sig från sin bästa sida, fetingbacken (norrland är bara uppför eller nerför) visste jag om men att det sen blåste full storm som motvind hade jag kunnat vara utan. Hursomhelst känndes det riktigt bra och tuffare start kan ju inte en dojja få. Jag är supernöjd! Det kommer gå riktigt fort i sommar med dom! Vaderna var i och för sig något stumma idag. Men det räknade jag med och troligtvis skulle jag haft ont i med vilken dojja jag än haft.

Idag har det gått i full fart! Städning och nytt personligt rekord på 300ingen som jag kör, sen full fart iväg till radion igen. Idag var det passande nog konditionsträning som temat.

Tiden går så sjukt fort när jag sitter i radion. Jag skulle vilja snacka hur länge som helst och göra värsta utläggningarna men det hinns inte med. Vi hann med att både snacka lite allmänt om vad konditionsträning är, central och lokal kapacitet, träning på löpband och sen handikappträning(!). Jag lyckades med att få med ordet "rullstolslöpning", hur det nu går till. Vet inte om jag lyckades rädda det efter den meningen? :-D



Nu sitter vi och väntar på att Fitness Magazine skall ringa och intervjua oss om MOOVE och vår verksamhet. Lite nervöst är det allt, enklare att sitta och snacka om vad man vill i radion.

Sen är det ju hela kvällen kvar av denna dagen! Ikväll blir det till att sätta på sig serviveteknikerkepsen igen. Igår hade vi en svart dag på anläggningen. Två maskiner gick sönder!! Först gick en bult av, ska inte kunna hända, på en maskin. Sen lyckades vår SkiErgKung Anders Brink dra av en lina inne i SkiErgen. Den nya bulten har jag fått och den nya linan kommer i morgon. Inte kul med lapp på maskinerna men det är sånt som händer. :-( Jag har ju allafall lärt mig hur SkiErgen är konstruerad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar