fredag 14 oktober 2011

Coolaste träningspasset på bra länge! Ånge vs Vermont!

Idag körde jag ett sjukt häftigt träningspass. Kanske inte det jobbigaste nånsin men bland de roligaste som jag kört. Till saken hör att jag faktiskt körde det med min träningskompis borta i USA, Josh. Vi hade bokat tid till klockan 14 idag på eftermiddagen svensk tid och typ 8 amerikansk tid för att köra ett pass tillsammans i SkiErgen.

Hela grejjen byggde på att vi skulle vara inloggade på Skype och köra passet live i datorn. Att vi inte tänkt på det tidigare!! Sjukt roligt! Tänk att jag kan stå i Ånge och köra ett pass tillsammans med Josh i Vermont i USA och vi kan ha live bild och ljud kommunikation.

Passet vi skulle köra var ett 3.2.1-intervallpass, 3*3 min, 2*2min och 1*1min, vilket för min del innebar säsongsbästa på intervallerna. Det har ju inte blivit lika mycket stakning som förra året(ännu).

Ruskigt kul sätt att träna på och så länge vi inte körde på intervallerna så funkade det utmärkt med kommunikationen. Under intervallerna så var det ingen idé att försöka prata eftersom det sjöng och brusade från SkiErgen (vi körde ju så hårt) men det var kul att se hur Josh kämpade!

Jag har tänkt tanken många gånger och sagt det förr!
- Tack för att vi lever i denna tidsåldern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar