måndag 17 oktober 2011

AKTIV 8 - Ett nytt träningsprogram

Nu e det dags att komma igång! Kanske inte så mycket för min del, även om jag har kört hårdare än vad jag gör just nu. Men nu menar jag komma igång för våra medlemmar på MOOVE och alla andra som kanske har slappat till en aning.
Jag kommer dra igång ett träningsprogram på 8 veckor som vi kallar för AKTIV 8. Alla som vill kan haka på och syftet är bättre kondis och styrka. Det är uppbyggt på 3-5 pass i veckan som med fördel körs på gym. Vi har gjort om vår sida http://www.moovement.se/ till en sida bara om AKTIV 8. Än så länge är jag inte så grym på Wordpress men nu har jag en bra anledning att lära mig mer.

I och med att vi drar igång detta så kommer vi även köra en "träna 2 ggr i veckan-kampanj" på MOOVE. Men det blir från och med nästa vecka så vi återkommer till det!

Självklart ska jag ju köra mitt egna upplägg också men jag tjuvstartar en vecka innan alla andra. Man måste ju prova själv innan man kan släppa nåt till andra.

1a passet - Konditionstest på löpband!
1 km uppvärmning lugn takt (10km/h)
3 km maxfart, det blev 1a kilometern på 14km/h, 2a på 15 km/h och 3e på 16km/h, 12 min 14 sek. Hyffsat nöjd men måste höja farten från början för att komma under 12 min. Det tar ju ett par sekunder för bandet att komma igång oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar