måndag 20 juni 2011

Back on (off) track

Gött, gött! Idag kände jag mig äntligen såpass bra i nacken att det var dags för ett träningspass igen. Sjukt jobbigt att gå en vecka med nackspärr utan att veta vart det kom i från och till råga på allt vara i övrigt bra form. Vila, vila, vila, mkt tråkigt!
Jag lyckades i alla fall bättra på min motivation en hel del under min ofrivilliga vila. Det kallas shopping! Nu har det ju blivit en hel del löpning vid sidan om spåret och det verkar som att om Kungen får bestämma (vilket han alltid får!) så kommer det bli betydligt mer av den varan.
Det funkade inte att ta mina nyinköpta lättviktsdojjor för asfalt och köra lera och snår, efter två ggr såg jag redan att de hade slitits som om jag kört en hel säsong. Här behövdes rejälare doningar!


Ett par Icebug Anima införskaffades med ett gott samvete för både min och Kungens välmående! :-D Premiärturen blev en utmaning direkt för dojjorna. Inte bara för att min nacke gjorde sig påmind fortfarande, utan för att de fick den terrängsmockan som de skulle vara gjorda för. Spåret upp till Klisstugan var genomsurt efter ett par dagars regn och växtligheten hade tilltagit enormt. Skor, kläder, Jag och Kungen var genomblöta och skitiga när vi kom tillbaka, men känslan var i alla fall att det är ett mycket bra köp och att det var sjukt kul att få vara back on/off(??) track again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar