onsdag 15 juni 2011

En önskan!

Igår när jag var ute på en löptur med Kungen så började jag känna mig stel i nacken. Jag tänkte att det var väl bara för att det regnade och var lite kallt men efter duschen så satt det fortfarande i. Under kvällen på MOOVE så tilltog smärtan och stelheten och när jag kom hem på kvällen så gjorde det riktigt ont och jag var stel som en pinne. Det blev till att plocka fram TENS-apparaten och koppla upp. Sjukt konstig kännsla när musklerna studsar utan att man kan styra över det.
Dagen började bra men allteftersom så blev det värre och värre. Det slutade med att jag låg utslagen i svärföräldrarnas soffa i väntan på mat!!
Nu sitter jag uppkopplad igen med TENS, på Diklofenak, Voltarengel och snart varm vetekudde oxå! Hoppas på snar lindring!

Att ha ont i kroppen kan ju vara överkomligt men när det sitter i nacken eller i huvudet är det svårt att fokusera på andra saker. Samma sak var det när jag hade problem med en visdomstand. Det gick bara inte att tänka på nånting annat än smärtan. Det är inte lika illa som då men fortfarande så är det väldigt svårt att inte känna av smärtan. Oavsett vad man gör så rör man ju på huvudet och eftersom det sitter fast på nacken så är det ofrånkomligt att få ont!

Jag har ofta läst ordspråket att så länge man är frisk önskar man sig en rad olika saker medans när man är sjuk finns det bara en önskan. Ibland är det nog bra att få sig en omgång ont för att börja värdesätta saker och ting här i livet. Lite nackont kan man ju klara av men det ger mig perspektiv på hur skört saker och ting är!

Smärtlindring med TENS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar