söndag 13 november 2011

SkiErg World Sprints

Då blev det en helg i tävlingens tecken igen! Förra hösten så var vi ett par tappra stakare (fyndigt!) som körde tävlingen World Sprint på Moove i Birsta. I år så var intresset något större och vi fick en god tillökning på deltagare från Alnö Skidklubb som gjorde riktigt bra ifrån sig.
På lördagen så var det dags i Birsta och 16 personer körde tävlingen. Det var även utlyst som ett MOOVE-msäterskap och ganska snabbt stod det klart att Anders skulle ta hem det på sin grymma tid 3 min o 14 sek.
På söndagen var det dags i Ånge och där fick vi snabbt ett riktigt bra resultat från Mikael med 3 min o 41 sek. Instruktörs-Sandra tog hem tjejklassen på 4 min o 16 sek. Själv var jag mycket nöjd efter att ha förbättrat min tid från förra året med ett par sekunder. Mitt nya pers ligger på 3 min o 35 sek. Tyvärr drog jag på mig en ordentlig förkylning efter den totala utpumpningen som det innebär. Näsan e som en kran med snor för tillfället.



Distansen som vi körde var återigen 1000 meter och det kan ju låta lite men, men. Det är lite för kort för att man skall hinna spara några krafter och lägga upp nån taktik och det är lite för långt för att man inte skall dra på sig så sjukt mycket mjölksyra och känna sig som en överkokt spaghetti efter.

Gentemot SkiErg World Sprint så var det ett par riktigt bra resultat. I pojkar under 12 år så leder Adam, Anders ligger 3a i sin klass (30-39 år), Amanda 2a i flickor 13-18år, Mikael 5a i 50-59år mm. Själv ligger jag typ 11a i min klass 30-39 år vilket jag e sjukt nöjd med.

Kolla resultaten på SkiErg World Sprint 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar