lördag 20 oktober 2012

Haglöfs Åre Extrem Challenge

8 månader och typ 10 dagar kvar!!! Redan nu så börjar det fylla mina tankar en hel del. Det ska bli ruskigt kul att få förbereda sig och träna inför nån ny utmaning.
I somras blev det ju Vasaloppet på cykel vilket var en riktigt utmaning för min del. Trots att jag cyklat en hel del så var det något nytt och mera tekniskt än vad jag cyklat tidigare. Det var nästan som när jag köpte mina längdskidor och lärde mig åka första vintern, men bara nästan. Det som känns lika är att jag är helt fast. Mtbn gav helt klart mersmak och mera action till träningen gentemot landsvägscykeln där det är lite mer av att nöta mil och timmar.

Sjukt kul att få nytändning med Cykelvasan och nu blir det mer ved på elden i och med ÅEC. Ytterligare ett moment att träna på - Kajak, måste bara lösa det där med kajaken. Hmmm! Som grädde på moset så är jag ju anmäld i Duoklassen vilket innebär att jag skall slita och kämpa ihop med Mr Peo. Kan det bli bättre? Kul utmaning, kul träning och sen att hetsa ihop med en polare gör ju saken bara ännu roligare. Ungefär som när jag körde Vätternrundan på tandemcykeln med Johan :-D. Kanske inte samma sak men helt klart är två roligare än ett!

bara sju lag anmälda ännu vilket borde ge oss försprång i träningen gentemot alla andra som anmäler sig sent. Ska försöka lägga ut en träningsplanering här på bloggen allteftersom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar