tisdag 17 januari 2012

Here we go!

Nu kör vi igång med slowcarbdieten eller 4-hour-diet som den oxå kan kallas. De första frukostarna är intagna och det blev ägg och bacon. Känns lite konstigt att mula i sig ägg och bacon till frukost i en diet men står det så så gör jag så. Luncherna har blivit Chilli och till kvällsmat Chorizo med bönsallad. Det är en diet som man faktiskt äter riktigt gott under tiden.

Matlista:
1. Ägg och Bacon - Mycket gott
2. Chilli con carne - Ännu godare
3. Chorizo med bönsallad - Inte godast men helt ok!
4. Keso och avokado - Godaste mellanmålet!

Upplägget på dieten är egentligen 30 dagar men jag kommer köra tills att jag når 10% i kroppsfett. Jag startar på 14.8% och 71,8kg. Vad vikten blir med 10% får vi se! Jag lovar att lägga ut siffror allteftersom.

Idag har det verkligen brunnit i huvudet på mig! Jag har nog aldrig skrivit KUK på facebook men idag kunde jag inte hålla mig. Jag var så jävla förbannad! Jag lyckades dra av en bult i en av våra maskiner förra veckan, vilket jag gjort tidigare på andra maskiner. Det brukar inte vara några större problem att borra upp bulten och sen skruva ut den med hjälp av en "grispigg". Bultjäveln ville verkligen inte bli uppborrad idag. Jag lyckades bryta av de hårdaste borren som gick att köpa och även bryta av en grispigg. Tillslut efter inrådan från vår härliga medlem Bertil så åkte vi med maskindelen till en mekverkstad så de fick borra upp hela skiten och göra nya gängor. Mest irriterande är att jag var tvungen att lägga en hel dag på en sån här skitsak. Det finns inte riktigt tid för sånt här strul!

En del av dagens strul!

Nya Moove-bilen!

Snyggt!

Gött o kul att käka!

1 kommentar:

  1. Förstår din Ilska !! Måte du slippa liknande händelser ett bra tag framåt!
    Lilly är Hänförande; jag vill bara krama o pessa på henne! Mormor har det bra som har er inom räckhåll!!Kram från farmor EvaLena

    SvaraRadera