söndag 1 januari 2012

Full fart framåt, håll tätt bakåt!

Nu jävlar har det varit en period med mycket som hänt och jag har inte fått ner ett ord om det i detta forumet. Jag såg att det var vår Stockholmshelg som var sista uppdateringen, riktigt dåligt, eller inte. Det blir ju så ibland när jag måste prioritera. Nånting får stryka på foten och i det här fallet blev det bloggen. En kort uppdatering av December blir till ny bil (Skoda Scout), julmat (trött på det innan julafton), fullt ös på Moove (massor med medlemmar och pass på julafton, helt galet), semester i Björnrike (första gången vi varit lediga i en vecka sen vi flyttade till Sundsvall) och så klart Lilly(hon e ju alltid med :-D)!

Så, då släpper vi 2011 och kör i 180km/h (nya bilen går bra som fan) in i 2012!

Full fart framåt - håll tätt bakåt! Det är vad 2012 ska bli för mig! Massor av saker är redan inplanerade och fler kommer fyllas på i kalendern allteftersom vi kommer längre in i året. Det är ju på sin plats att så här på årets första dag slå an tonen inför året som kommer - typ nyårslöften. Tänkte hänga på den trenden en aning. För att hålla fast vid devisen Full fart fram... så måste man ju ha en plan. Min är listor och prioritering!

Listor och prioritering går ju hand i hand. Det går inte att göra en lista utan att rangordna den och då måste innehållet på något sätt prioriteras. Tvärtom funkar ju heller inte utan varandra. Det går inte att prioritera något utan att ordna det i en skala från a till b eller i 1, 2, 3.

Jag tror bestämt att genom en mer genomtänkt prioritering i livet så kan jag hålla en högre fart framåt (åt rätt håll) samtidigt som jag säkrar upp bakåt genom att göra rätt saker. Låter ju enkelt!

Börjar väl med en gång då och gör en lista på saker som kommer prioriteras högst under 2012.
1. Familjen - Här e det verkligen full fart nu, måste bara bli bättre på att ta hand om tiden.
2. MOOVE - Vi vågade hoppa! Jag njuter av att se medlemmar träna på våra anläggningar och jag tror det blir ännu bättre i år!
3. Min egna träning - Ska kanske göra en lista över vad jag ska träna! Marathon, Golf eller kanske Ironman?

... vi tar listan som den skulle se ut just nu!
1. Skulle verkligen behöva boka in ett nytt långlopp. Kanske dags för ett marathon igen?
2. 18 i handikapp under sommaren och typ hinna med minst 18st 18-håls golfrundor.
3. Ytterligare en utmaning styrka eller kondition, har inte bestämt ännu.

Får all anledning att återkomma till dessa listor. För övrigt så bloggade jag ganska ordentligt under 8 veckor i höstas även om det inte syntes här. För er som behöver ett träningsprogram att följa nu när ni skall hålla era löften så gå in på AKTIV 8 och kolla. Där finns ett färdigt 8-veckorsprogram att följa!

Är det tyngsta eller? Känns ju inte så farligt!

Sötjävel!

Gänget som hårdkörde på julafton!

Vägen till Ånge!

Fredrik på bräda en semesterdag i Bjrönrike!

Nybilen!

Lunchen på julafton! Nu e det ajjabajja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar