fredag 29 juli 2011

Mycket "första" nu!

Det är många gånger som jag undrar vad jag håller på med egentligen och om det inte vore bättre att bara ta nåt vanligt jobb som man kan gå till och sen koppla bort, istället för att hela livet mixas upp i en smet av jobb, fritid och familj.

Men, men, men sen är det alla de gånger som jag tänker tanken att få arbeta på mitt sätt måste ju vara det bästa som finns i hela världen!! Just nu är det väldigt mycket av den tanken!




Bara en sån sak som att få de "första" nya prylarna till anläggningen i Ånge. Jag blir ju som ett barn på julafton när lastbilen fäller ner flaket och pallarna med utrustningen rullar av. Att sen få packa upp och montera ihop grejjerna är ju ännu bättre.

Att toppa det är ju svårt men faktiskt så är känslan av att se sina medlemmar träna på utrustningen snäppet bättre. I veckan så har de "första" gamla medlemmarna tränat i Ånge och även då blivit de "första" nya medlemmarna. Underbart!

Nu närmar vi oss ett år i Birsta vilket också gör att vi börjar få in de "första" uppsägningarna av medlemskap i Birsta. Inte lika kul och helt oförstående om varför man vill sluta på världens bästa anläggning ;-).

Nåja, det hör ju till pendeln mellan varför det är bra att vara egen och inte. Att vara egen gör ju att jag kan vara med min familj precis hur mycket som helst och snacka om mycket "första" på Lilly nu. Hon växer så det knakar! Jag; Åsa, Lilly och Kungen var ute på den "första" riktiga svampturen igår, bara en sån sak :-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar