lördag 21 maj 2011

Pollenallergi på äldre dar!

Nu har det gått två veckor sen jag åkte på min förkylning. De första dagarna var det nog ingen tvekan om att det faktiskt var en förkylning jag åkt på. Rosslig i halsen och snuva samt att jag kännde mig allmänt hängig. Känns ganska typiskt för en förkylning. Det dröjde inte speciellt många dagar innan jag kännde mig bättre igen förutom att näsan konstant rann.
När jag får frågan om träning och förkylning brukar jag svara att om man känner sig ok så är det ok att träna men nu får jag nog omformulera det där. Jag kännde mig helt ok men hade förstoppning i näsan! Det går ju inte att träna på då! Som jag sagt innan också så händer det så mycket just nu både med vår Junior påväg och med ett par stora saker för MOOVE så att hålla på och vara sjuk funkar inte riktigt nu.
Åsa började påminna mig om att jag faktiskt har beklagat mig de senaste åren ungefär vid den här tiden med just att ha problem med näsan. Ett år provade jag faktiskt nån typ av nässpray för allergi och då vart det bättre. Sagt och gjort så steg jag in på Apoteket för att shoppa loss.

- Jag behöver nåt mot pollenallergi!
-Ja, då har vi dessa tusen olika produkter som gör samma sak! (typ)
-Kan man ta allt på en gång för bättre effekt?
-ABSOLUT INTE!

Jag fick 10 piller för 20 spänn till slut och rådet att fortsätta med nässprayet som jag slutat med för att jag trodde man blev beroende av det och då gick inte snuvan bort i alla fall.



Antingen så är min förkylning på väg bort eller så hjälper nässprayet som det ska eller så har jag pollenallergi och tabletterna funkar skitbra! Nästa år ska jag i alla fall köra på med tabletter på en gång!

Nu blir det ut i solen för att lira årets första golfrunda mitt bland nyklippt gräs och massor av pollen! Livet ska vara hårt!

1 kommentar:

  1. Jag blev känslig för pollen strax efter 30.....vägrar gå till doktorn för då kanske jag blir sjuk, men har märkt att jag nyser o blir tung andad när det är mycket björkpollen. Även torr i ögonen. BRukar släppa efter midsommar.

    SvaraRadera