tisdag 31 maj 2011

PAUS!!

Det blev en dag på VLCD och en lärdom rikare! Det är ingen bra idé att köra igång en sån här sak när övriga livet inte är med på det. Just nu är vi inne i en period med mycket administrativt arbete i företaget, viktiga beslut skall tas och möte skall hållas. Sen har ju lilla Lilly kommit till också vilket gör att besöken duggar tätt hemma.

Igår när jag kom hem efter att ha jobbat hela dagen skulle jag sätta mig med pappersarbete framför datorn och insåg att min hjärna inte riktigt hängde med. Det hade gått kanonbra hela dagen. Visst, jag var hungrig som en varg men det var hanterbart. Så länge det var saker att göra, folk att snacka med och pass att hålla i så märktes inte bristen på energi.
Men när jag började gå igenom första dokumentet på datorn gick inte informationen fram. Polletten trillade inte ner om man säger så!!

Med så viktiga saker i görningen just nu hade jag i alla fall hjärna nog att inse att jag kanske skall skjuta lite på mitt test av en lågkaloridiet till en vecka utan större krav på hjärnverksamhet. Det smartaste kanske också skulle vara att börja på en fredag vilket gör att den värsta fasen är över till måndagen.
Hur som helst så återkommer jag i ämnet om ett litet tag igen och säkert gnaska många gånger efter det. Som sagt så blir det ju en del besök denna veckan och det verkar ju väldigt ofint att inte sympatifika med sina gäster. Hur skulle det se ut att sitta med en slät kopp kaffe när alla andra käkar bullar!? Nu tar jag mig nöjt en banan till och låter hjärncellerna göra sitt jobb! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar