måndag 23 maj 2011

40/40 Challenge

Äntligen var det dags att köra ett träningspass igen! Efter först en förkylning och sen en plötslig pollenallergi så tyckte jag att två veckor fick räcka. Nu räknar jag inte ett par svingar med golfklubborna under tiden även om det reggas på Funbeat. Det var ju iof najs att komma ut och lira lite igen. Svingen satt faktiskt riktigt bra!

Det som var riktigt skönt var en liten lugn runda med Kungen runt Sidsjön igen. Även om det var lite täppt i näsan fortfarande så var det gött att få jogga igenom lite och ha med sig Kungen igen. Jag tror mest han ser fram mot de olika ställena som han får bada på och att han får ganska mkt godis under en runda.

Efter rundan provade jag mitt nya mål i sommar. Nu har jag hittat ytterligare en Challenge efter min Spartan Challenge. Det som gäller nu är 40/40 Challenge och min darling TRXn! Väldigt enkelt och betydligt snabbare genomfört än en Spartan. Det enda som gäller är så många "Atomic Push-ups" som möjligt, 1 minut vila och sen så många "Low Rows" som möjligt, klart! Målet är som namnet låter 40 reps av varje.

Idag klarade jag lite halvseg efter en lugn löprunda och efter två veckors vila med näsan full av pollen 20/30. Ganska bra start tycker jag själv, men det skall nog gå att putsas rejält. Tanken är att lägga in denna som avslut på alla konditionspass som jag kör under sommaren. Får se vad det slutar på! 50/50 kanske!?

Är det nån annan som hakar på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar