söndag 6 mars 2011

Vasaloppsfrukost!

Helt fel! Att vakna första söndagen i mars har under ett par år inneburit att slita på sig underställ, ladda med en ordentlig frukost och sen försöka ta sig till starten av Vasaloppet i tid. Nu blev det morgonrock, ordentlig frukost och väldigt smidigt att glida ner i soffan framför TVn. Åsas nybakade scones med ost och lemoncurd är ju inte helt fel! Men annars känns det som jag är på fel plats!
Jag får sjuk abstinens när man ser hur härliga förhållande det verkar vara på starten. Den nervösa känslan som nästan går att ta på minuterna innan starten går är helt underbar. Kvällen innan när man vallar skidor och är nervös för morgondagen. Svårt att sova på natten och alla toalettbesök. Har jag ätit rätt, fått tillräckligt med mil i benen? Ja, ja nu är det bara att köra! Trängslen i första backen, 45km skylten och hur skönt det är att lämna sista kontrollen för att ta ut sig de sista km in mot Mora och sist men inte minst upploppet.
Som det känns nu så ska jag anmäla mig omgående till nästa år! Jag vet i och för sig att jag svor som fan när jag gick i mål förra året att jag aldrig mer skulle göra om Vasaloppet igen. Man glömmer ju fort och när man ser det här på TVn så längtar jag faktiskt tillbaka igen. Är det nån som hänger med?

Det är toppenväder här också så jag skall nog ta mina skidor och sticka ut en sväng. Blå himmel, sol och nån minusgrad. Det är bäst att passa på de sista härliga skiddagarna. Snart vill jag nog bara att sommaren skall komma, då åker skidorna in i förrådet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar