lördag 5 mars 2011

Test av 300 Spartan Challenge

Lördag förmiddag och tanken var att prova den omtalade utmaningen 300 Spartan Challenge. Jag hade tänkt köra igenom passet i lugn och ro för att känna på vikterna och övningarna. Som uppvärmning tog jag, Åsa och Kungen en skön runda i skogen. Ett långt skoterspår stod för underlaget och solen och blå himmel för överlaget. Det ligger verkligen vår i luften! Det värmde verkligen i solen!

Vidare till MOOVE och uppvärmning i roddmaskinen 1000m. Först ut är  25st Chins, vilket kändes lugnt för min del, rev av 15 + 10 ganska lätt, här är ju min vikt till min fördel. På tur var 50st Marklyft på 60kg vilket är tungt för mig, här måste jag bli bättre. Nu körde jag dom i 5*10. Efter Marklyften var det dags för 50st Armhävningar vilket också är hyfsat enkelt, snabba 25+15+10. Sen var det dags för 50st Upphopp. Jag körde första 30st med häckar och sista 20st mot bänk. Detta kändes ganska lugnt oxå, men jobbigt förstås!



50 st Floorwipers som var därefter är lite krångligare. Liggandes på golvet med en 60kg skivstång hållandes på raka armar samtidigt som man går med raka ben ner i golvet och upp  igen för att träffa varannan sida/viktskivor. Jag var tvungen att ta ner vikterna och vila mellan 25/10/10/5.


50st Frivändningar från golvet med en hantel på 15kg var lite enklare att utföra. Lite skillnad mellan höger och vänster arm men fortfarande en bra övning. Här körde jag 10/10/5 per arm. Avslutningen med 25st Chins igen kändes rätt ok, tur att Chins är lite av en favorit för mig. Det blev ändå 5/5/5/5/5! Inte helt slut men nu tog jag det lugnt och tiden var väl ca 30-35 minuter. Detta ska alltså kapas till 10 minuter. Det kan bli sjukt svårt känns det som nu.


Efter passet så shoppade vi lite småfix till hemma. Det blev snickarbyxor på så fort vi kom hem. Gardinstång på kontoret, bänkskiva i badrummet som vi skall ha skötbordet på och ny torkhängare över badkaret. Kanske man kan sadla om till snickare i alla fall. :-)

Nu blir det soffläge, TV och resterna från igår. Då lagade vi oxfilé, sötpotatisgratäng och kantarellsås. Sjukt gott! Som efterrätt gjorde vi mascarponecheesecake med jordgubbar och hallon. En repris att se fram mot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar