söndag 20 februari 2011

Tour de SKiErg

Nu har vi snart klarat av tredje veckan av fyra i Tour de SkErg. Detta är en tävling arrangerad av Concept2 och spääner över 4 veckor. Tävlingen går ut på att varje deltagare kör sina race individuellt och reggar sina resultat på deras hemsida. Sedan får vi upp en resultatlista som uppdateras allteftersom resultaten kommer in och deltävlingarna avgörs. Första veckan körde vi 5000m, andra 500m och tredje 2000m. Sista veckan är det 10 000m som gäller. Jag gjorde ett videoklipp på mina 500m! Ursäkta mitt stönande, visste inte att jag lät så, men det är faktiskt så sjukt jobbigt.
Efter tredje veckan och de som hittills har reggat sig så ligger jag på 7e plats av 55 som är med vilket jag är mycket nöjd med. Vad som är riktigt kul är att vi har en medlem (Anders Brink) som leder hela skiten. Detta tyckte först amerikanerna va kul men nu så har dom utlyst en fight mellan USA och Sverige. Kul! Vi kommer vinna!
Det som låg bakom var att jag och Josh började hetsa om att betta på vem som skulle vinna av oss. Bettet gällde en T-shirt från antingen C2 eller MOOVE och nu har det eskalerat. Får se var det slutar. Kanske blir en egen fight mellan USA och Sverige tillslut? Josh bloggar också om fighten!
http://www.concept2.com/us/company/blog/default.asp
Nästa vecka är som sagt 10K och jag ser inte fram mot det, 5 var ok, 500 var kul och 2K var jobbigast men 10 blir ju sjukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar