tisdag 22 februari 2011

Radioexpert!

Låång dag idag! Städ som vanligt vid 7, träning vid 9, radioexpert 10.30, lunchpass 12, MVC halv2, fika 3, PT-kund halv4, öppet hus 17-20 med långpass! Sen blev det käk hos svärföräldrarna som tur var!

Träningen idag var ett lättare intervallpass som jag kallar 5 minutaren. Jag tänkte gå igenom 5 minutaren och 4 minutaren lite senare här på bloggen. Det blev i alla fall 30 minuter på löpbandet med ganska lätta steg. Det går ju inte att köra för hårt nu då jag laddar för 10 000m på SkiErgen längre fram i veckan.

Radion idag var sjukt kul! Ämnet var Styrketräning och som det verkade så gick folk igång lite mer på det än förra månadens kom-igång-tema. Vi gick igenom både stjärtskulptering, proteiner, gamnacke och beach 2011. Fick även chansen att ge en känga åt alla som går och slöar på gymmet! Klicka på bilden för att komma till programmet, för att lyssna klicka på del 1 eller del 2.


Direkt från radion tillbaka till MOOVE för att köra mitt lunchpass och idag var det bra med folk med på passet, kul! Det blev nog ett av de jobbigaste lunchpasset som körts!

Full fart hem för att kasta i mig lite lunch som Åsa hade fixat och sen vidare till MVC. Nu skulle vi till vår nya barnmorska, Mikael. Vilken härlig snubbe! Fick klämma och känna på magen som aldrig förr! Mätning och lyssning, prover och kurvor. Det verkade vara helt i sin ordning, känns bra med de där besöken.

Vidare tillbaka ut till Birsta och en snabb fika på IKEA med Åsa. Nu börjar det märkas att hon äter för två! Nog för att vi var bra på att fika tidigare men hon smällde inte flera kakor och bullar på en gång :-). Tur att IKEA har billig fika!


Sen blev det full fart igen på gymmet fram till 20 då Åsa kom och hämtade mig. Middagen serverades som tur var hemma hos svärpäronen.

1 kommentar:

  1. äsch... jag har redan glömt att vi fikade. Det man inte minns har inte hänt... :S

    SvaraRadera