fredag 25 februari 2011

Helt slut efter en aktiv dag igår!

Igår blev det en fullmatad actiondag! Först var det dags för sista deltävlingen i Tour de SkiErg. Jag hade fått Josh tid innan, så jag visste vad jag behövde göra för att vinna. Tyvärr väger jag lite för lätt och har svårt att dra tunga växlar på SkiErgen. Det blev ändå 41.58 på 10 000m vilket jag får vara riktigt nöjd med. Jag förlorade mot Josh med 2 sekunder på totalen! På 10 000 fanns det inte mer att hämta, inte heller på 2000 men på 500 och 5 000m tror jag att det fanns lite till. 5000 var först ut och jag visste inte hur hårt jag kunde köra. Blev nästan förvånad över tiden och på 500 så strulade jag med belastningen och tekniken igen. 500 m filmen ligger ju ute sen tidigare. Skruva ner volymen bara! Jag tror i alla fall att totalvinsten går till MOOVE. Anders B är sjukt bra och ligger mycket bra till för att ta hem hela tävlingen. Kolla in Tour de SkiErg 2011 Honor Board!


På kvällen drog jag och Fredrik till Himlabadet för att testa deras Surf Stream. Sjukt kul! Vi hade bokat en halvtimme först men när den svept över på 5 minuter så sprang vi ut och bokade en vända till. Videosarna är från de första försöken vi gjorde och på slutet av andra vändan så klarade vi hoppa på från kanten själva och styra en hel del. Det här ska göras fler gånger!

Kvällen avslutades med pizza och på spåret hemma hos Elle, Fredrik, Hella och alla hundarna!

1 kommentar: