söndag 20 februari 2011

Åka Alpint!

Vaknade upp till 25 minus och trodde jag skulle förfrysa både mig och Kungen när vi var ute på morgonpromenad. Jag hade bokat med Hasse att vi skulle åka till Hassela och åka skidor. Det kändes inte speciellt lockande just då trots att solen sken och himlen var stålblå, helt underbart egentligen.

Efter en skön lång frukost/morgonmöte med Elle, Fredde och Hella (Åsa och Kungen var ju oxå med) så bestämde vi oss i alla fall för att åka. Det var tur det!

Vilken dag vi fick! -15 och sol, blå himmel och inget folk i backarna. Det var bara att stå på! En kort fikapaus men annars var det fullt ös hela eftermiddagen. Vissa backar kändes det som att vi var de enda som åkte!




Jag var bra mör i benen och när jag kom hem var det pizza och soffläge som gällde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar